Tjejkväll

Hej alla ! Såg nu att klockan är 00:50 men blev sugen på att blogga så jag gör det haha c;
Tänkte blogga om Askersund, lite sent dock men bättre sent än aldrig ;) men kan inte blogga om det just nu för att jag är på tjejkväll kan man säga, Sover över hos Theo och så är det två kompisar till här så får blogga om Askersund imorgon eller nåt haha ;3
 
Men det jag gjort idag är att jag gått i skolan, haft lektion i "rotfruktstryckning" och sen har jag haft lunch; något tacos liknande med massa grönsaker och tacobröd och sånt fast med kebab istället x) det var ganska gott! ^^
 
Efteråt hade jag engelska, och den är faktiskt kul nu för vi i klassen har fått i uppgift att skriva om nåt gällande mode så jag valde att skriva om Japanska klädstilar -framför allt Lolita, Fairy Kei och Visual Kei för det är dem som ligger mig närmast om hjärtat! c':  Den uppgiften ska vi hålla på med i en halv månad nu tror jag så det kommer nog bli rätt så bra! :D
 
Efter skolan gick jag upp på stan med mina kompisar och så gick vi in i bokaffären och frågade om dem fått in YOHIO's bok eftersom den släpptes i förrgår (den 6:te) men dem hade inte fått in den utan dem skulle få in den någon gång nästa vecka :>
 
Och grejen är så att jag är rätt ut sagt livrädd att folk kommer spoila hela boken  innan jag hunnit få tag på den, och det är nog rätt så kört för mig för nästan alla har fått hem boken med posten idag och så har dem läst ut den nu på bara den här dagen och jag har som tur är inte sett något hittils men massa "twitterfolk" har skrivit att halva boken är typ redan spoilad så ja, jag kommer inte våga gå in på twitter ;__; vilket kommer bli jäkligt svårt för jag kollar twitter varje lediga tid jag får på dygnet så jag är redan död kan man säga ;<
 
Och jag har egentligen inte råd att köpa den riktigt än, för jag har ungefär 340:- men det måste först och främst räcka till att köpa tyg till att sy min kjol i skolan och jag har ingen som helst aning om vad det kommer att kosta ;-; Och så skulle jag verkligen _behöva_ åka till Japanloppiset den 15 november för jag har typ inga kläder, det känns som att jag går runt i samma "trasor" varje dag haha. och det är inte så najs. och eftersom jag ju inte riktigt går i mainstream kläder betyder det att det ända tillfällen jag kan köpa kläder och annat nödvändigt är när jag är på konvent eller när det anordnas sånahär loppisar ;/ jag skulle ju kunna beställa på nätet men det är så mycket dyrare + frakt och lång väntetid och så kanske det blir fel, plus att mina föräldrar inte vill köpa saker till mig på nätet som dem anser är onödiga >.<
Och det kommer finnas så många människor där på japanloppiset som jag vill träffa! ; w ;
 
Men om jag inte kan eller ska åka på japanloppiset så kanske jag har råd att köpa boken istället, fast kom på nu att jag måste beställa mina tågbiljetter till Göteborg _den_här_ månaden medans det fortfarande är billigt D:
 
Ååh, livet är så hårt ibland ;;____;; </3 
 
Men om jag nu ska försöka återgå till vad jag gjort idag på ett fint sätt så haha, jaa....
Efter jag vart i den där bokaffären så åkte min kompis Miki hem medans jag, Theo, Sacha och Joni gick till labaguette och pluggade, haha asså dem beställde en varsin sallad och åt och efteråt satt vi kvar och pluggade cx efter en eller två timmar gick vi därifrån och in till espresohouse och satt där en timme eller så, så jag har typ vart på stan och fikat hela eftermiddan/kvällen c; 
Smakade även på min livs första Chai latte, den var inte så god som jag hade föreställt mig haha, den smaka typ bara kanel och nån annan konstig krydda :s 
men efter det så började vi cykla hemåt allihopa men typ halvvägs kom någon på att vi kunde ju sova över hos varandra så på något sätt blev det bestämt att alla skulle sova över hos Theo och jaa, här sitter jag nu, i hennes rum och bloggar c; 
 
Men ska nog avsluta nu och vara social med dem andra i rummet eheh, så hejs svejs så länge! ^^
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dajojjo.blogg.se

Livet som Fangirl~

RSS 2.0