Annexet 5/10 konserten

hej på er alla! (börjar på samma sätt varje gång haha)
Har slutat skolan för ett tag sen och ska inte träffa folk förrän om 1 och en halv timme ungefär så tänkte att jag kunde skriva om själva konserten nu! skrivit om allt annat förutom det typ xD
 
Framme vid kravallstaketet satt jag då, anledningen till att jag satt ner var för att vakterna sagt åt alla att sätta sig ner för att vi inte skulle bli trötta i benen innan konserten ens börjat + att det var ju ett tag kvar innan konserten skulle börja så jag och Sophie tog en liten "powernap" eftersom hon hade sin kudde med sig, det var jätte skönt! :D
  Det var typ 10 minuter kvar tills konserten skulle börja när jag och sophie + Hanna och Sofia och Amanda kanske? när vi såg Sebbe i "personalingångsgrejen" där dem hade omklädningsrum och sånt antar jag haha? i alla fall den dörren som YOHIO och crewet skulle komma ut från när konserten skulle börja x) Så  vi såg honom och typ fangirlade lite smått och sen såg vi Adrian och några minuter innan konserten skulle börja såg vi YOHIO stå vid den där dörren men det var typ ingen annan som såg det för vi var dem ända som fangirlade! och han stod vid den där dörren nån minut också ! :')
Jag typ halvt skrek till Vendela och alla att "fattar ni att vi är här nu, vi står här, längst fram och ingen kan ta våra platser nu! :D "
 
Strax innan konserten började fick vi alla lov att ställa oss upp och belysningen slocknade....
Konserten började, dem kom ut en och en , Widigs (!) Fredrik och Markus och ställde sig/satte sig på sina platser och sen kom YOHIO ut och jag och jag vet att alla andra med skrek som bara den!!!
Jag hade fått öronproppar av nån som jag satt i öronen men ljudnivån var ändå riktigt riktigt hög! :D fast inte så den var olidlig men jätte hög! !:D
 
Kommer inte riktigt ihåg så mycket från konserten inklusive låtordningen för jag tänkte bara på att va på konserten och få ut så mycket som möjligt från den! så jag tog knappt några foton och filmade bara några 10 sekunders snuttar just för att jag visste att det skulle bli en live dvd så då skulle det inte se fint ut om jag står där med min mobil och ba "tja :)"
 
men det jag kommer ihåg är att det stod typ vakter mellan själva scenen och kravallstaketet som gav ut vatten till dem som behövde, man fick på något sätt försöka vinka till sig vakterna eller på nåt sätt försöka få deras uppmärksamhet så kom dem med en vattenflaska och så fick man stå där med öppen mun när dem hällde vatten från vattenflaskan i ens mun för man fick ingen egen mugg eller hålla i den själv som man fick på örebrokonserten men det är ju förståeligt, Annexet var sååå mycket större och j*vlar! vad folk trängdes och knuffades, även när man stod där framme och konserten börjat så försökte fler sträcka sig efter YOHIO och vi stod egentligen fler på den främre raden än vad som är möjligt typ så jag stod där framme och blev halvt ihjälklämd, kunde knappt röra och vrida på mig i vissa stunder och jag blev typ ihjältrampad och min ena sko blev minst sagt mördad under konserten så fick stå barfota på Izzahs väska och det var typ "stå och trampa på andras fötter eller bli själv ner trampad av andra" det var helt sjuukt, men det var inget som gjorde direkt ont eller så, bara sånt som hör till när man är på konsert! ;D
 
fast när YOHIO skrek "WILD WILD WILD"  och ville att man skulle slå med händerna i luften kunde jag typ inte göra det så bra för alla stod verkligen ihoppressade x)
 
Kommer ihåg när YOHIO körde Innocence och jag typ sjöng den på japanska i huvudet och sen så börjar han sjunga den på japanska!  det har han inte gjort nån annanstans! :D så jag stod där och ba "ahmen det är ju vanligt" och sen ba "men va han sjunger den japanska versionen! :D " haha xD
 
Och när han sjöng revolution så kollade han på mig med ögonkontakt och allt när han sjöng "'Cause now it's up to you and me" och det var typ den första ögonkontakten på den kvällen, jag skrek såklart ännu högre då och ååh, jag vill känna det där ruset igen! :'D
 
Fick ögonkontakt med honom några gånger under kvällen men det är 2 (3) som jag kommer ihåg väldigt tydligt~
 
Andra gången jag fick ögonkontakt med honom var när han sjöng Our Story , Då tittade han mig rakt i ögonen när han sjöng "I am still seraching for that story we always dreamt of, i hope you're searching too"
men jag tror inte att dem som stod brevid mig uppfattade det för ingen fangirlade med mig x) men jag blev verkligen alldeles varm om hjärtat och bara "shit vad jag älskar honom"  :')
 
   Gackt kom upp på scenen och så sa han "show me how much you love this guy" och så pekade han på YOHIO och jag bara skrek så mycket och så högt jag verkligen kunde! jag bara släppte loss helt! :D
och jag är säker på att alla andra i publiken också gjorde det! 8D
och så ser man bara på YOHIO hur rörd han blir, det var nästan så han stod där och blev lite generad och ååh han är så fin :'}
och så sa YOHIO tillbaks då "show me how much you love this guy"  (vet inte om han sa det på engelska eller svenska men whatever)  så då skrek vi lika mycket åt GACKT !
 
Dem körde Sakura Chiru och GACKT sa nånting om att han var hedrad över att få vara här i Sverige och spela med sin "lillebror"  han syftade då på YOHIO och dem typ kramades, tror jag! C':
 
      och YOHIO var iväg lite för att byta om nån gång och sånt och några i publiken bärdes bort p.g.a av att dem svimmat och dylikt......
 
 Sen hör jag, nej vänta jag kan inte ens skriva det här utan att bli alldeles pirrig i magen! :'D <3<3<3
 
okej sen hör jag när melodierna till Without Wings/ Sora to Yakusokushita börjar spelas och jag får typ en chock och jag var typ inte alls beredd på det, även fast jag visste att den skulle spelas nån gång under kvällen....
och så ser jag att i bakgrunden så har det kommit upp en fågel, en duva typ, på skärmen alltså x)
och den var så himla fin och jag bara stod där och hade helt kopplat bort känslorna om att det var trångt och folk trängdes etc...  
  Det ända jag tänkte på var att nu skulle jag faktiskt få höra den, på riktigt. Nu skulle jag inte behöva lyssna på den på youtube från "bingolottos uppesittarkväll" som vart filmad 2012 utan nu skulle jag verkligen få höra den låten som jag fäst mig så vid, nu skulle jag få höra den fina låten live och bara tanken gjorde mig alldeles alldeles gråtfärdig och när YOHIO började sjunga på första meningen så började jag storgråta, jag verkligen bröt ihop, fast av glädje, allt det var glädjetårar som strömmade fram och det kändes så.... magiskt. att få höra den på riktigt, se honom stå framför mig och sjunga den rakt ut, och jag vet ju vad precis varenda mening i låten betyder, även fast den är på japanska, det är ju det som gör den ännu mer speciell~~ och så ser jag i ögonvrån, bland alla tårar att YOHIO kollar på mig och ler och ååh, ni förstår inte hur underbart det kändes, det går inte ens att beskriva! <3 är bara så himla himla lycklig! :')
 
Men lyckades i alla fall ta två kort när han sjöng den, skakade som f*n men det är en annan sak x)
ena blev inte så jätte bra men den andra blev riktigt fin och jag blev riktigt nöjd med den men vet inte om jag vågar lägga ut den för även om jag skriver mitt namn på bilden så kommer väll folk screenshota den och lägga ut den utan mitt namn på mindre än en millisekund;/ och har ingen lust direkt att skriva " @dajojjo" rakt över hans face heller ;____;
 
   Kommer även ihåg att YOHIO själv sa i mikrofonen att det var viktigt att vi drack ordentligt med vatten för att han "hört talas om" att några redan har svimmat osv x) men tycker det är lite roligt att han sa att han "hört talas om" när dem bärdes bort av vakterna rakt framför ansiktet på honom xD menmen ;)
 
          Kommer ihåg att när jag stod där framme på hans konsert så kom det rätt så ofta fram kameror och kameramän som typ filmade in på mig och mina "vrål" ? hahaha kommer säkert bli många närbilder på mig när jag står och gapar åt YOHIO, är typ helt säker på det xD
så ja, jag fick typ försöka koncentrera mig på konserten så bra jag kunde medans det stod kameror mitt framför ansiktet på mig (okej inte helt men nästan) haha det var ändå riktigt najs! ^^
 
och GACKT kom ut en andra gång till scenen och sjöng en ny låt som förmodligen ingen hört förut! tror att YOHIO och han skrivit den tillsammans eller så var det väl en av GACKTs låtar! ^^
Dem höll ett jätte fint "tal" och så sjöng dem "You're not alone"
lyckades få med typ 10 sekunder av det på film och den var jätte bra!
 
YOHIO körde även I norrländska skogars dvala och den var så fin live! :D
 
   Adrian kom upp på scenen och körde Wisteria, det var riktigt häftigt! :D fast han hade typ bara linne och Jeans på sig? fast i och för sig DESAIHA är ju inget Visual kei band! ;>
 
I början när Adrian kom upp på scenen så stod typ YOHIOs vattenflaska kvar på scenen så han bara sparkade bort den och ba "HAHAA!"  okej nej han kanske inte sa så men han sparkade i alla fall bort den och visade hur "tuff" han är ;)
 
 
 
 
hinner inte skriva mer nu p.g.a ska på en mini YOHIO fanmeeting nu~! är typ redan försenad ;s
skriver mer sen, har fortfarande massa kvar haha!
 
Lämna en kommentar så blir jag glad! (^ ^) - - - ❤


Kommentarer
Andrea

Asså du skriver så himla fint C: Längtar till nästa del C:

Svar: tack så mycket! ska försöka skriva den nu innan fredag C;
dajojjo

2013-10-16 @ 16:23:52
Sara

"Gamla minnen gamla minnen.... " :> ååh vilken underbar upplevelse det där var! Dog typ när du skrev om när Adrian kom in, det stämde verkligen haha♡Yohio var såklart underbar hela tiden och Desaiha var skitbra,coolt att se deras första live framträdande ihop som band! Och för att inte tala om Fredrikdansen... <3 :D Vart stod du någonstans? Jag stod lite till höger näst längst fram... :)

Svar: hihi jaa! ♡ haha awesome, äntligen nån som känner igen sig xD hela konserten var alldeles jätte grym! :D
Jag stod precis rakt framför YOHIO, allra längst fram! ^^
dajojjo

2013-10-17 @ 16:14:13
@thi_thu99

Du skriver ju också sjukt bra! Enögt mig bättre! Hihi!
Du är så himla duktig! Om du inte ser denna kommentar så ska jag skriva liknande på Twitter nu. Du får se!
Väldigt långt men väldigt intressant, fortsätt som du gör! Fina du! <3
*kram*
// @thi_thu99

Svar: nejmen tack sötis! ♡ men inte alls duktigare än dig så det så ;)tack återigen det ska jag! :')
*kraam*
dajojjo

2013-10-17 @ 19:50:12
URL: http://dreamsforreal.devote.se
Natalie Lindh

Omg!<3 Ärligt talat, du förtjänar att få krama YOHIO så mycket! Jag lovar om jag vinner m&g med YOHIO någon gång så bjuder jag med dig! :)<3

Svar: asså vet du hur mycket jag dog när jag läste din kommentarer eller?! :') så himla fiin är du! ♡♡
dajojjo

2013-10-17 @ 20:52:09
Natalie Lindh

Du skriver jättebra också!

Svar: tack tack! (^ ^)
dajojjo

2013-10-17 @ 20:53:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dajojjo.blogg.se

Livet som Fangirl~

RSS 2.0