Annexet 05-10/2013 insläppet

Hej på er alla! vet att det är länge sen jag skrev om Annexet helgen och jag hann ju inte färdigt så jag tänkte att jag skulle försöka skriva mer nu, har en timme på mig drygt innan japanskan börjar så jag sätter igång nu!
 
Lördag vakterna/ väktarna hade kommit fram till mig, Carita och den tredje tjejen som faktiskt heter Sara! :D (fick reda på det typ igår ehe) och bett oss skriva nummer på händerna på alla som kom som sagt och så sa dem att vi skulle säga åt dem och vara där strax innan kl. 16 för då skulle dem "spärra av" så att vi som kommit på morgonen och köat skulle få gå in dit först så sen när klockan väl blev 4 samlades alla och vi började ställa upp oss i kön enligt sifferordningen och det tog ju sin lilla tid, och man fick ju inte ha med sig nåt ätbart eller drickbart intill själva arenan så  vi var tvungna att slänga 15 energidrickor tror jag ;u; haha slöseri med pengar x) Sen började några försöka smita sig in i kön eller vad det var så dem var ju tvungna att räkna om alla igen och det stod ju lite mer än 300 pers i kön ;-; Men sen satte vakterna på rosa band runt våra handleder där det stod " WE WERE HERE FIRST" och sen Robbie Williams super fan zone eller nåt sånt .__.
 Då skulle alla ha såna rosa band också, och ja det tog väl 1 och en halv timme eller nåt, och man kunde ju inte ens sätta sig ner eftersom alla i kön var så "ihoppressade" så man kunde knappt vända och vrida sig i kön så man fick helt enkelt ta och stå upp i 1,5 - 2 timmar .-.
Men sen kom vi äntligen in, vakterna sa att "NU GÅR VI LUGNT OCH STILLSAMT IN, INGEN SPRINGER ELLER TRÄNGS FÖR DÅ KAN VI LIKA GÄRNA SKITA I DET HÄR!"  så vi gick alla in i den ordningen vi stod men vi gick bara innanför dörren för där sa dem att man kunde hänga av sig jacka och väskor i garderoben, fast det kostade dock 20 kronor tror jag för att få lämna in en väska där och jag hade ju liksom en jacka och 2 väskor + en påse med bara chips, för det fick man ta med sig in x) vi hade liksom 6 chipspåsar och nån var t.o.m oöppnad så jag ville spara dem haha xD så jag lämnade in allt i garderoben förutom min lilla handväska med nycklar, biljetten och mobilen i :3
När jag lämnat in mina grejer i garderoben började jag gå mot Izzah och Vendela som satt längst fram i korridoren men jag blev stoppad av en vakt som bad mig att sätta mig ner, längst bak i ledet och jag bara visade honom min fyra på handen och sa att jag skulle sitta med dem och han ba "det spelar ingen roll, ni får sköta upp det där sen, sätt dig" och jag ba "men hallå, jag ska stå först i ledet?"  och han bara sa att "det där får ni lösa sen" så jag satte mig där, vilket då var längst bak medans ledet blev längre och längre, så typ ingen satt i nummerordning just då men efter en stund kom det nån vakt som sa att vi skulle ställa oss enligt köordningen
så då fick jag ju springa fram till "mina kompisar" ;D kort efter det kom det ut en annan vakt som började prata om att nu skulle vi gå till själva konsertlokalen och att INGEN fick knuffas eller tränga sig före och man fick absolut inte börja springa fram till scenen. så sakta men säkert öppnade dem glasdörrarna och så gick vi alla i ledet lugnt och stillsamt ända fram till själva lokalen då började folk tränga sig och knuffas på som in i h*lvete och vakterna stannade och skrik "INGET SPRING OCH TRÄNGSEL!" Och så började dem gå igen och vi som var längst fram i ledet följde ju order och gick sakta framåt men folk började ju springa från sidorna och folk blev ju helt galna och så hör jag hur Vendela skriker "VAD FAN HÄNDE MED KÖSYSTEMET?!?!!" och det kändes som att nu var det blodigt allvar så vi bara sprang fram till scenen precis som 300 till och några försökte ju tränga sig före mig så jag bara puttade bort dem helt enkelt, vet inte alls om dem fick ont men haha det är deras problem isåfall xD jag hade ju inte stått och köat i 27 timmar för att folk sedan skulle tränga sig före mig och ta dem bästa platserna närmast scenen!
   Jag kom längst fram, stod _precis_ framför där vart YOHIO senare skulle stå och sjunga och jag fick verkligen världens bästa plats och brevid mig på vänstra sidan hade jag Sophie och på högra sidan tror jag Jack stod och sen Izzah och Vendela lite längre bort, eller så var det så att Vendela stod brevid mig och Izzah och Jack lite längre bort xD
  I alla fall, nu kunde man bara sitta ner och ta det lugnt, det var ju  ändå typ en halvtimme/20 minuter kvar tills konserten skulle börja om jag inte minns det helt fel ;3
och jag hade ju inte sovit nåt på hela natten, och inget på dan, försökte sova lite i kön men kunde verkligen inte p.g.a blev så stressad över att missa nåt och alla var verkligen högljudda!
  men nu satt jag där, längst fram vid scenen och bara kände hur glad jag var, vilken lättnad det var att sitta där och verkligen veta att nu kunde ingen sno min plats!
 
Hinner inte skriva mer nu tyvärr, min japanska lektion börjar om 25 minuter och jag måste gå dit D:
vet inte när jag kommer hinna skriva nästa del men det blir väll nån gång! ^^
 
 


Kommentarer
amanda

Oherregud får massor av flashbacks från kön och när man skulle springa in oooh saknar allt ; w ; men håller med, jag hamnade längst fram men längre bort från scenen en vad jag faktiskt skulle med tanke på att jag var nummer tio, och alla verkligen sprang fram till scenen, fan vad irreterad man blev, när vakterna skrek flera gånger att man ska _gå_ då menar de ju att man ska _gå_ inte knuffa sig förbi *w*

Svar:



jaa ;w; saknar det med, saknar även hysterin och paniken man hade haha! x)
dajojjo

2013-10-14 @ 22:05:29
URL: http://amandacolfer.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dajojjo.blogg.se

Livet som Fangirl~

RSS 2.0