Annexet 5-10/2013

Hej alla läsare!
som dem flesta av er kanske vet (via twitter & instagram) så var jag i Annexet i helgen på YOHIO's konsert och jag har inte hunnit återhämta mig förrän nu kan man säga x) men jag tänkte skriva ner allt som hände och blir det för långt så blir det väl två inlägg, vi får helt enkelt se! ( ^ ^ )
 
Fredag 4/10 Jag slutar skolan rätt så exakt 14.00 vilket betyder att det är 45 minuter kvar till tåget till Stockholm ska avgå... Jag går tillsammans med mina klasskompisar till tågstationen för min ena kompis skulle också med ett tåg fast åt motsatt håll, när vi kommer fram står vi där ett tag och pratar och sen helt plötsligt hade tiden gått och jag sitter inne på tåget.
    Inne på tåget fick jag tag i en fyrsitsplats som typ behövdes för all packning jag hade med mig x)

tågresan kändes rätt så lång eftersom jag inte åkt till stockholm på hur länge som helst så lite mer än två timmar kändes som en evighet...
Men efter denna evighet så är jag framme i Stockholm Central och jag hade helt glömt bort hur det var i den staden, hade glömt bort allt kaos, hur mycket folk det är på gatorna och hur fel man kan gå om man inte vet vart man ska. och framför allt hur stressade stockholmarna är.
Jag smsar Vendela om hjälp med att hitta till globen och får svaret att jag först ska gå till pressbyrån och ladda på mitt access kort och sen åka med tunnelbanan till Globen vilket jag gjorde men sen fick jag instruktionen om att gå till en bro och så skulle det stå typ globen city där om man gick en bit men eftersom det fanns en bro åt båda hållen så gick jag förstås till fel bro så Izzah och Jonna kommer och möter upp mig och så går vi tillsammans till Annexet.
   Min första tanke när jag kommer fram är att "nejmen här har jag ju vart innan :D " då jag minns att jag var inuti Annexet på MakeUpStore's modevisning förra året med min dåvarande klass...
     Det första vi gör när vi kommer fram är att vi sätter oss precis framför en av portarna intill Annexet och packar upp vår "mat" som bestod av 30 energidrickor och 6 lite mindre coca cola flaskor, 6 chips påsar, två godispåsar och lite annat smått och gott, väldigt nyttigt jag vet xD så det är vad jag, Jonna, Vendela och Izzah tagit med oss och så får vi inte glömma bullarna x)
Vi hade precis packat upp allt och tagit kort på "maten" och sättit oss bekvämt när en vakt från insidan av Annexet kommer fram och försöker öppna dörren vi sättit oss framför så vi får lov att flytta på oss lite så han kunde öppna den och så frågar han vad vi sysslar med och vi svarar att vi börjat köa till YOHIO och han kollar konstigt på oss och bara "men han kommer ju inte förrän imorn kväll?"  och så säger han att vi inte kan sitta där för att Macklemore ska ha konsert där om någon/några timmar!  så vi packar ihop oss snabbt som bara den och sätter oss en bit därifrån så vi inte sitter vid ingången längre och packar upp allt på nytt x)
    Sen går Izzah och Vendela till "globen gallerian" och jag och Jonna sitter kvar på våra filtar och sen ser vi två poliser stå några meter ifrån oss och vi blir lite oroliga över att dem ska komma fram till oss p.g.a att man egentligen inte får börja köa förrän sju på morgonen _dagen efter_ och för att vi har så onödigt mycket energidricka med oss.. men dem gick bara förbi, tror inte ens dem la märke till oss ^^
sen kommer Izzah och Vendela tillbaks och har köpt massa tugummin från en godisaffär (som om vi inte hade tillräckligt mycket sötsaker redan x3 )
      Klockan har blivit närmare 19-20 och vi bestämmer oss för att gå iväg och köpa nåt riktigt käk så jag och Jonna går före den här gången medan Izzah och Vendela stannar kvar och håller våra "platser"
Vi går till McDonalds och köper en nuggets box med 20 stycken i och sen får jag ett sms av Vendela där det står "NÄR KOMMER NI TILLBAKAAAAAAA" och vi står ju fortfarande i kön så jag skriver tillbaks "POMMES FÖRST!! " haha xD och jag var tvungen och säga till henne i kassan igen för hon hade typ glömt bort mina pommes x) men sen går vi ut till dem igen och det hade mörknat lite utomhus medan vi var där inne i kön..... När vi kommer ut ligger  Izzah typ inlindad i 100 filtar och ligger ner helt som hon vore död och jag typ skämtar med henne genom att säga "LEVER DU ELLER?" och det dröjer nån minut innan hon typ skriker "NEEEJ VET NI HUR KALLT DET HAR BLIVIT HÄR UTE MEDAN NI KÖPTE MAT ELLER?!? " hahaha xD
  Sen var det då deras tur att gå iväg och köpa mat så vi sätter oss lugnt och äter, haha det var menat att jag och Jonna skulle dela på den där nuggets lådan men jag åt upp typ 13/20 hahaha stackare....
       Under tiden vi sitter och äter går det förbi några med jämna mellanrum som stannar och frågar om dem kan få några av våra "pantburkar" fast dem prata inte svenska utan nåt annat språk och typ pekar på energidrickorna och eftersom Jonna sitter med ryggen mot dem så fick jag svara dem och det blev typ "no no no no no" "nej nej nej" "nein nein" och "nepp" hahaha så bra, tycker att jag hantera det utmärkt :'}
 och just ja, dem där poliserna vi såg förut kom tillbaks men den här gången gick dem fram till oss och frågade (som alla andra) vad vi gjorde och jag tänkte att nu är det kört, dem kommer köra bort oss men jag svarade modigt att vi satt och köade till YOHIO och dem frågade om han hade konsert ikväll och jag ba "nej :) "och ena polisen frågade om vi då skulle sova utanför hela natten och om vi inte skulle frysa och jag svarade "ja det ska vi och jo det kommer vi x) " och då sa han bara "okej ha det så kul och lycka till" och vi bara "Jadå! :D "
      Så småningom kom Izzah och Vendela tillbaks, dem hade köpt varsin subway macka ^^
Jag kommer ihåg att jag behövde ladda upp mobilen för den hade dött men Vendela sa att köpcentret hade stängt så jag fick typ lite smått panik  "jag kommer inte kunna ladda mobilen på hela natten, pappa eller nån kommer försöka nå mig och jag kommer få världens skäll :):):):):):):) " var vad jag tänkte. Men sen gick jag och Izzah runt i hopp om att hitta ett eluttag och precis vid dörren till pressbyrån så satt det en förlängningssladd med ja, typ 6 st eluttag, bara sådär. xD så vi gick in i pressbyrån och frågade om vi fick ladda våra mobiler där och då sa dem att det inte ens var deras, att det var några fans som hade satt dit den när dem köade till nån konsert och sen har dem bara låtit den ligga kvar där x) så vi satte oss helt enkelt utanför pressbyrån och började ladda mobilerna c;
som jag misstänkte hade både mamma och pappa ringt några gånger var så det var bara att svara dem x) och jaaa, tiden gick, mobilen blev halvt laddad p.g.a orkade inte ladda längre, vi gick tillbaks till Jonna och Vendela och nu hade Macklemore konserten slutat så alla som kom ut ur annexet kollade ju på oss som om vi vore utomjordingar och frågade vad fasiken vi höll på med och några grabbar kom fram och ba " ÄRE FÄÄÄST ÄÄLLÄÄ??" xD
       Vid 22.00 kom Sophie (men som jag inte visste vem det var då) och frågade om vi var "YOHIO fansen" och om hon fick sitta med oss, (om jag minns det rätt)  och vi bara "aah" så hon slog sig ner vid oss och jag trodde ju att hon kände nån av oss, typ Vendela eller så, så jag försökte fråga lite diskret om hon kände nån av oss men hon verkade inte göra det så jag ba nehepp, vad gör du här då? xD typ.... men det visade sig att hon hade kommit dit själv, bara för att köa till konserten, simpel as that :) så jaa.. det var lite pinsamt i början xD och haha det var typ vid den tiden som vi var som tröttast så jag och Izzah flummade asmycket och vendela med x) jag lovar det måste vart hemskt, för vi hade verkligen vääärldens dåligast natthumor och vi typ pratade massa som inte ens vi själva förstod nåt av x'D så jag undrar verkligen vilket första intryck hon måste fått av mig Dx
       Något jag mer kommer ihåg ifrån den kvällen/natten är att vi blev otroligt kissnödiga men det fanns ingen toalett någonstans, jag menar det, vi gick runt hela kvarteret och letade efter nån affär/butik/restaurang som möjligtvist skulle vara öppet och kunna erbjuda oss en toalett men nepp, fanns inte nånstans, det fanns inte ens utedass/bajamajor .___. så det blev att vi försökte hålla oss så gott det gick och bara "ah men galleriorna öppnar ju om 8 timmar :):):) "
        Vi försökte även värma oss i bilparkeringsgaraget, så vi gick ner typ vad var det, 3 våningar? ner till bilarna och bara, "Ja här är det ju varmare iaf" sen hör vi nån röst som kommer ur högtalarna som säger nånting som ingen riktigt uppfatta, bara att den sa i slutet "skylla er själva"  och jag typ hoppa till av rädsla och vi alla fick _panik_ och bara springer allt vad vi kan uppför alla trappor och ut från det trapphuset.
men sen lugnar vi ner oss och efter ett tag bestämmer vi för att packa ner allt vi har och förflytta oss till det där bilgaraget ändå, för att vi tänkte att den där rösten kanske bara var nåt inspelat för att hålla tjuvar borta etc. så vi går dit igen och brer ut våra filtar osv och sen hör vi den där rösten igen men det var som vi misstänkte, en röst som gjorde reklam för globen gallerian och att man inte skulle förvara värdesaker i bilen för då fick man skylla sig själva om det blev inbrott x) så vi hörde den där inspelade rösten med jämna mellanrum medan vi satt där och värmde oss men sen, när vi satt där och var varma och halvt sömniga så hör vi typ en sån här "rengörarmaskin" åka runt och ska typ göra rent golvet på bilparkeringen så paniksnabbt tar vi alla våra grejer och bara ruusar upp med andan i halsen men sen sätter vi oss i trapphuset som är ovanför bilparkeringen och tänkte att där kunde vi stanna, inte många minuter efter hör vi en dörr öppnas och stängas igen och då tänkte vi att nej nu fick det va nog så då sprang vi upp och ut därifrån för sista gången! :'C 
hahaha nu när jag tänker efter på det så var vi typ livrädda xD
      Efter hela den här bilparkeringsgrejen bestämde vi oss för att inta vår gamla plats, precis utanför entre´n men då ser vi att det sitter två tjejer där som vi inte känner igen så då började vi undra om dem också hade börjat köa inför YOHIO's konsert så jag går fram till dem och frågar vad dem gör och dem svarar att dem köar till YOHIO och då frågade jag hur länge dem köat men jag fick inget ordentligt svar för den ena sa typ 10 på morgonen och den andra sa 11 på kvällen.... så vi började få lite smått panik och bara "tänk om vakterna imorn tror att dem kom hit före oss" och sånt så då kom vi på att vi skulle skriva siffror på våra händer, i den ordningen vi börja köa, så Izzah fick en etta på handen, Vendla en tvåa, Jonna en trea, Jag en fyra och Sophie en femma.
 

Tänkte skriva resten om natten och om lördagen imorgon om jag hinner, för nu är det verkligen läggdags för mig x) skriv gärna kommentarer om vad ni tycker om mitt sätt att skriva och om själva upplevelsen i sig ! :D 
hoppas ni inte tycker att jag skrev en alltföööör lång text ;)
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Du är jätteduktig på att skriva! Vill gärna veta allt i minsta detalj, jättespännande! :D

Svar: åh tycker du det? :D åh blir jätte glad, trodde att det blev lite för långtråkigt och läsa hela x)
dajojjo

2013-10-09 @ 00:55:27
Natalie Lindh

Det var jag som skrev kommentaren, vet inte varför den blev anonym :/

Svar: hehe okej ^^
dajojjo

2013-10-09 @ 00:56:50
Jinne

Nice blogg måste jag säga! ^^
Tyckte de långa inlägget var mke intressant att läsa! ;3 Jag skulle inte ha klarat att vänta så lääänge för en konsert men tkr de är mke bra gjort av dig. En sann Yohio fan.
Btw har du redan sett denna video, där ni dansar?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=u9GjLo9QAWQ
Asså ni är så söta alla hihihi ^__^

Svar: Tack så mycket Jinne! :D aw, men åh blir så glad huhu ^u^ jaa, jag har sett den, tycker du? :D tack så mycket hihi<3
dajojjo

2013-10-09 @ 18:18:40
Edith

Du skriver ju jättebra! Haha, jag tycker om långa texter xD När man börjar läsa så kan man inte sluta för man vill ju bara veta mer då ^^
Jag borde egentligen sova eftersom jag ska upp kl 7 men nu ska jag läsa den andra texten :3

Svar: men åh tack så mycket! :D haha vad bra! det lär komma typ två mega långa texter till så att eh, ja gör dig förberedd xDmen åh gulle, du borde prioritera sömnen istället haha ;3
dajojjo

2013-10-10 @ 01:23:36
Edith

Så det var ni som kom på kösystemet med nummer, det var bra ju :) Även fast det inte blev exakt rättvist där inne när de med nr 200 kom längst fram osv. Fast jag och min kompis hade 93-94 och kom näst längst fram lite åt höger men det berodde på att så många sprang mot mitten x) Kön in till konserten var ju rättvis eftersom vi stod i den ordningen :-3 och att de upp till nr 300 fick rosa band <3

Svar: huhu jaa! :3 ja jag vet haha folk bara sprang in och ba; vad hände med kösystemet haha? Dx men det var ju bra att ni fick bra platser ändå! ^^ och ja, älskar dem rosa banden ^w^
dajojjo

2013-10-10 @ 01:33:26
Edith

Okej... Vi var där i en halvtimme innan vi fick nummret så jag antar att vi egentligen skulle ha haft runt 70-80 istället ;)
Fast haha varför skriver jag ens det, helt ointressant x3

Svar: aww, ber om ursäkt för det x) men det var som sagt väldigt svårt att hålla reda på allt Cx fast det är inte ointressant, älskar när jag får kommentarer blir alltid så himla glad! :D
dajojjo

2013-10-10 @ 01:46:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dajojjo.blogg.se

Livet som Fangirl~

RSS 2.0